Assemblea 09-11-2021


 

 

ACTA ASSEMBLEA DEL 9 DE NOVEMBRE DE 2021

 

Punt de trobada

Horaris tallers:

  • Croche i bijuteria: Dimarts 16:00 a 17:30 a la segona planta porta 3
  • Manualitats: Dimarts 17:30 a 19:00 a la segona planta porta 3
  • Guitarra: dimecres de 15 a 16h a la Sala de Punt de Trobada (ja s’ha posat en marxa!!)
  • Anglès: Dimarts 12:00 a 13:00 a la sala de Punt de trobada

Per a participar-hi cal que t’inscriguis puntdetrobada.arep@gmail.com o bé contactar amb alguna persona representant del punt de trobada

Novetats!!

Concurs escacs, ping pong i futbolin. Si hi vols participar cal que t’apuntis a través del correu electrònic (puntdetrobada.arep@gmail.com) o bé contactar amb alguna persona representant del punt de trobada. per inscriure’t haurà de ser abans del 15 de novembre.

Els tornejos seran durant la setmana del 22 al 26 de Novembre.

Es posa en marxa la preparació del taller de primers auxilis, quan hi hagi més dades es comentaran.

Estudi a persones ateses amb diagnòstic d’esquizofrènia. Seria una entrevista telefònica i un registre de dades a través del mòbil (smartphone). Cada persona que hi participi tindrà una gratificació econòmica. Qui tingui interès en participar-hi pot posar-se en contacte amb la Sílvia Vila o bé jhernandez@pharmoreresearch.com

El José Luis González és el representant del SRC per a fer traspàs dels temes de Punt de Trobada.

El correu de contacte és: puntdetrobada.arep@gmail.com

 

Temes Consell de Participació

Propostes i suggeriments

Si teniu qualsevol idea o suggeriment podeu contactar amb la Montse Galdón, Sacra Mateos, Neus Amaya i Consol Saiz o bé deixar-ho per escrit a bústia que trobareu a l’entrada de la segona planta, ja sigui d’aquest grup concret o bé de qualsevol tema en general. Es mantindrà la teva confidencialitat.

El correu de contacte és: consellparticipacio.src@gmail.com

Resten a la espera de poder gaudir d’una sala/espai on poder atendre presencialment les propostes i els suggeriments que els hi arriben. La Neus i la Montse faran una proposta horària.

Es preveu fer la reunió al gener, encara pendent de confirmació de data.

S’intensificarà en els parlems la recollida de  propostes, suggeriments,...

 

Qüestionari de satisfacció del sistema no presencial

Es valora que cal fer més difusió del qüestionari. Es pot respondre via on-line o bé en paper. Si algú necessita suport en contestar-lo pot demanar-li a la Neus Amaya i a la Montse Galdón.

Montse i Neus (representants del consell de participació) passaran pels diferents grups de parlem per donar-se a conèixer i fer difusió del consell i del qüestionari de satisfacció.

 

Teatre Bus Stop

Nova obra de teatre relacionada amb l’experiència personal i la Salut Mental dirigida per un públic jove, de 3r.-4t. de la ESO.

Si hi vols participar pots posar-te en contacte amb la Sílvia Vila.

 

Marxa per la Salut Mental

El diumenge 21 de Novembre a Mataró es farà la Marxa per la Salut Mental. Cal inscriure’s! Té un cost de 9€ i té dos recorreguts, un més senzill (8km) i l’altre amb més dificultat (12km). En el següent enllaç podeu trobar més informació i realitzar les inscripcions: https://forumsalutmental.org/es/noticias/1718-novena-marxa-per-la-salut-mental-2

 

Dinar de Nadal

Es proposa fer un dinar comunitari el dia 17 de desembre a la 13:30h a la 4a. planta. L’aportació és de 4€ per compra el menjar, beguda i els postres.

  • Grup previ preparació dinar
  • Grup de difusió i animació
  • Grup compra
  • Grup decoració espai
  • Grup de neteja
  • Grup preparació plats

 

Per apuntar-se als grups de preparació de dinar i difusió i animació, s’ha de fer abans del 15 de novembre.

Si et vols apuntar comenta-ho al teu referent!!              

Amic invisible

El mateix dia del dinar proposem fer l’amic invisible. L’ aportació: entre 3 i 5€

  • Data per apuntar-se:    15 al 19 de Novembre                  
  • Data per agafar paper:                22 de Novembre al 3 de Desembre                       
  • Data per portar el regal:             22 de Novembre al 10 de Desembre

 

Concert de nadal

La coral d’Arep farà un concert el diumenge 19 de desembre de 12h. Cal fer inscripció prèvia.

 

Mostra fotogràfica

Mostra Fotogràfica del Grup CHM Salut Mental, edició dedicada a la Llum. Inscripció i presentació de fotografies del 1 al 21 de novembre.

Si hi està interessada a participar, et podem facilitar les bases o bé consultar-ho a la Web: http://www.grupchmsm.com/docs/bases-mostra-fotografica-2021.pdf

 

Comissions:

A Arep es fan diferents comissions on participen tècnics i persones ateses per tal de revisar les accions de l’entitat en aquestes àrees. Les comissions son les següents:

  • Equitat i Gènere
  • Interculturalitat
  • Gent Gran
  • Prevenció i Sensibilització
  • Comunicació
  • Eco-missió

 

Si vols participar comenta-ho al teu referent!! 

 

Enquesta Empoderament Salut Mental Catalunya

Salut Mental Catalunya ha creat una enquesta per saber que pensen les usuàries de serveis de salut mental i les famílies de les recomanacions sobre #empoderament de l’OMS. L’enquesta és anònima, poden participar únicament persones usuàries dels serveis de salut mental (i ex-usuàries) i famílies o persones properes que acompanyen o fan suport. Necessitaràs uns 20 minuts per respondre i s'ha de fer tot seguit d'una vegada. L’enquesta està disponible en 7 idiomes.

Pots accedir mitjançant el següent enllaç: https://www.salutmental.org/enquesta-empoderament-recerca-oms/

Els resultats de l’enquesta es podran consultar al gener del 2022 mitjançant el següent enllaç:

https://www.ccomssantementalelillefrance.org/?q=empowerment-0

 

Programa de ràdio obert al públic

El programa de ràdio del SRC d’Arep “Ràdio nosaltres” es vol apropar al públic presentant-nos un programa en directe i on el públic té la possibilitat de interactuar i formar-hi part. Per això, ens conviden al seu programa el 24 de novembre de 10h a 12:00h a la 4a Planta d’AREP!

 

Portes obertes:

L’entitat ha valorat les portes obertes d’aquest any. Es valora important poder ampliar la participació de totes les persones vinculades a l’entitat (professionals i persones ateses), pel que s’ha decidit crear una comissió de portes obertes per a la preparació de les pròximes jornades. Aquesta comissió estarà formada per persones dels equips tècnics de cada recurs i per persones ateses dels mateixos. Del SRC la persona tècnica vinculada a la comissió és la Carla.

Si estàs interessada en participar, parla amb el teu referent o directament amb la Carla.

 

Festival Inclús!

Ja ha arribat el “Festival Inclús”!!

Un festival internacional de cinema i discapacitat! En aquest festival es presenten els diferents curts creats pel concurs “Posa’t a la nostra pell”. Un concurs on hem participat com a servei amb la presentació del curt anomena’t “Entreno y Apariencias”, amb el qual reflexionem sobre l’estigma cap a les persones amb diagnòstic de lesions a la medul·la espinal i l’esport.

Les dates del festival son del 23 al 30 de novembre!!

Si vols venir a veure la presentació del curt d’Arep serà el dia 25/11 a les 19:30, parla amb el teu o la teva referent per reservar entrada!

Si vols més informació, pots accedir al següent enllaç: https://inclus.cat/edition/edicio-2021/#seleccio-oficial

 

AVD

Les tècniques del SRC estem revisant els programes relacionats amb les activitats de la vida diària. Per apropar-nos més a la realitat de les persones que participeu al servei, us volem demanar la vostra opinió sobre quins aspectes creieu que han de ser principals en el nostre enfoc. Us volem plantejar tres preguntes per a què ho consulteu als diferents grup de Parlem:

En quina o quines d’aquestes àrees creus que podries necessitar suport?

  • Higiene i vestit personal
  • Sexualitat
  • Son i descans
  • Cura d'altres
  • Ús de dispositius de comunicació
  • Mobilitat en la comunitat
  • Gestió econòmica
  • Gestió documental
  • Cura de la salut
  • Cura de la llar
  • Resposta en situacions d'emergència

 

Quina necessitat tens?

Com t’agradaria treballar aquesta necessitat? (de manera individual i/o amb programes)

 

RECORDEU!!

AL TAULELL QUE HI HA A L’ENTRADA DE LA SEGONA PLANTA HI TROBAREU L’ACTA IMPRESSA AMB TOTA LA INFORMACIÓ

 

Comentaris